Een social media tool kan ook in de vorm van een assistent zijn. Van veel bekende bloggers is dat iets wat erg populair is. Er is natuurlijk voor te stellen dat een blogger veel werk heeft om te typen en niet altijd zelf de tijd heeft om deze teksten of eventueel foto’s of video’s te plaatsen op het sociale medium. Hierom zie je dat sommige mensen die hier veel werk een hebben daar een assistent voor hebben die precies plaatst hoe laat en wanneer ze dat willen. Dit kan dus ook online, dan is het dus niet echt een persoon maar een social media tool die je daarbij helpt. Denk bijvoorbeeld aan het sturen van een automatisch bericht als je op een bepaald account een bericht krijgt. Een tool voor volgers of likesIets wat ook van pas kan komen is het krijgen van extra volgers of likes, vooral als je graag meer bereik zou willen. Het plaatsen van bekende hashtags onder een post kan ervoor zorgen dat je bericht onder een bepaalde categorie komt te vallen. Als er dan gezocht wordt naar die categorie is de kans aanwezig dat jou bericht naar voren komt. Voor sommige social media platformen is het ook mogelijk om likes of volgers te kopen. Zodra mensen jouw pagina dan bezoeken en zien dat er veel volgers of likes zijn, is de kans groter dat deze persoon hieraan mee gaat doen dan wanneer dat niet het geval is. Steeds meer social media toolsOmdat social media zich steeds maar blijft uitbreiden en er steeds weer nieuwe platformen bij komen, is het aantal tools dat daarvoor van pas komt natuurlijk ook aan het groeien. Ook maken er steeds meer mensen werk van social media en onder andere het promoten van bepaalde dingen via deze platformen. Het wordt dus steeds serieuzer genomen wat ervoor zorgt dat het aantal social media tools ook blijft toenemen en meegaat met alle vernieuwingen. |