Als we gaan kijken welk pad onze klanten bewandelen, dan zien we dat het een traject is van een aantal stappen; SEE, THINK, DO en CARE. We gaan deze stappen straks wat uitgebreider bespreken maar eerst deze vraag: wanneer zal je kans op conversie groter zijn? Als je bij één fase aanwezig bent of als je bij meerdere fases aanwezig bent? Antwoord is simpel toch? Dat is de reden waarom een marketingmix vaak wordt gebruikt aangezien de kans op conversie hoger is! De SEE faseAls bedrijf wil je natuurlijk in contact komen met nieuwe potentiele klanten. Dat betekend dat een klant bekend moet worden met je bedrijf. Je moet dus eerst gezien worden! Hiervoor kan je zowel online als offline marketing gebruiken. Offline marketing, zoals posters in bushokjes, wordt vaak lokaal gebruikt. Het is namelijk erg prijzig en als je dit inzet, dan is het wel belangrijk ervoor te zorgen dat je op meerdere plekken te zien bent binnen een wat kleinere straal. Je hebt er dus niks aan om 1 poster per stad af te nemen. Online marketing wordt steeds vaker ingezet en als we naar deze fase kijken dan zijn de social media kanalen een veel gebruikte manier om gezien te worden. Heb je nou zelf geen idee welke kanalen je kan gebruiken, dan kan je het opzoeken op internet, je zoekt naar een bedrijf om je social media beheer aan uit te besteden of je kiest ervoor om cursussen te volgen. De THINK faseBij de THINK fase is er al een behoefte aan een product of dienst en wordt er vergeleken. In deze fase aanwezig zijn is super interessant. Je kan dit realiseren door in google goed gevonden te worden. Dit kan door middel van SEO en SEA. Dit zijn ingewikkelde technieken en hiervoor kan je het best een marketing bedrijf voor inschakelen. De DO faseBij de DO fase zijn de vorige stappen eerst doorlopen en nu is er een behoefte, is er al vergeleken en is het plan om een aankoop of aanvraag te doen. In deze fase is het belangrijk dat dit niet te ingewikkeld is om te doen. Om een voorbeeld te noemen: Je wilt een nieuwe website en hiervoor wil je een contactformulier invullen bij een partij waar je een goed gevoel bij hebt. Nu merk je dat het contactformulier moeilijk is te vinden. Na een tijdje zoeken heb je hem gevonden en begin je met invullen, maar er worden veel vragen gesteld die niet te maken hebben met je website. Door deze situatie kan je heel snel afhaken. Zorg er dus voor dat het makkelijk is om contact op te nemen of een aankoop te doen! De CARE faseDe CARE fase wordt vaak onderschat, maar is een hele belangrijke fase. Je kan namelijk zorgen dat iemand die bij jou een aankoop heeft gedaan, er nog één gaat doen. Voor deze fase kan je social media gebruiken. |
https://allinone-media.nl |