ABJ Fotografie
Image default
Sport

Wisselbeker kopen voor sporten buiten verenigingsverband

65% van de volwassenen in Nederland sporten iedere week minstens één keer. Dat percentage stijgt al jaren en dat is natuurlijk positief voor de volksgezondheid en het welzijn van mensen. Er is wel een opvallende trend ontstaan in de afgelopen jaren. Onder de jeugd tot 18 jaar is maar liefst 76% van de sportende kinderen aangesloten bij een vereniging. Daarna treedt echter een scherpe daling in. Van de volwassenen is ongeveer 20-25% aangesloten bij een sportvereniging. Dat betekent dat met name volwassenen buiten het verenigingsleven om sporten. Hoe bereik je die mensen en stimuleer je ze om te blijven sporten?

Wel wedstrijden, geen lidmaatschap

Wat je veel ziet gebeuren is dat mensen wel op zoek gaan naar het competitieve element van sporten maar niet de verplichting of het saamhorigheidsgevoel van een vereniging zoeken. Een goed voorbeeld daarvan is bijvoorbeeld de marathon van Rotterdam. Mensen willen vooral zichzelf uitdagen en sportbekers en medailles zijn het bewijs dat je het beste uit jezelf hebt gehaald. Een ander voorbeeld is de Nijmeegse vierdaagse. Mensen trainen op hun eigen tempo en in hun eigen tijd om vervolgens gezamenlijk mee te doen aan de loopwedstrijd.

Extra stimulans door een wisselbeker te kopen

Het is natuurlijk hartstikke goed dat mensen zelf trainen maar wel aan een gemeenschappelijke wedstrijd meedoen. Kanttekening daarbij is wel dat veel van deze sporters één keer meedoen en ze daarna afhaken, want ‘ze hebben het al een keer gedaan’.  Gezond zijn en gezond blijven betekent dat je altijd voldoende moet bewegen. Een wisselbeker kopen biedt mensen een extra stimulans om volgend jaar terug te komen om hun titel te verdedigen of om een prestigieuze prijs in de wacht te slepen! Weet je niet zeker of een wisselbeker de juiste keuze is voor jouw evenement? Dan kun je ook een kampioensschaal kopen met hetzelfde doel.

Andere prijzen om sporters mee te stimuleren

Een andere manier is door gepersonaliseerde medailles te bestellen. Met een persoonlijke boodschap geef je deelnemers een mooi en blijvend aandenken aan een sportieve prestatie waar ze trots op kunnen zijn.