Steeds meer bedrijven beginnen het belang van: goed online vindbaar zijn, in te zien. Toch hebben veel bedrijven moeite met de online vindbaarheid van hun website. Gelukkig zijn er manieren om de online vindbaarheid te vergroten. Dit biedt grote kansen voor elke ondernemer met een website. Ook voor ondernemers die geen online werk verrichten kan een website zorgen voor een groter bereik van potentiële klanten. Elke ondernemer heeft immers klanten nodig. Maar hoe kun je beter vindbaar worden op het wereldwijde web? Door middel van Search Engine Optimalization ofwel SEO.
Keywords zijn de sleutel
De meeste mensen gebruiken Google als zoekmachine. Google (maar ook andere zoekmachines) maken een index van online pagina’s op basis van ingevoerde zoekopdrachten en keywords. Het is erg belangrijk dat je er voor zorgt dat elke pagina op je website zich richt op een bepaald zoekwoord. Het is dus van belang te weten welke woorden je potentiële klanten gebruiken om te zoeken naar jouw product of dienst. Als je het zoekwoord weet plaats je dit vervolgens in de titel, meta beschrijving, koppen en voor 2-3% in de paragrafen van de website (de content). Zorg ook dat je synoniemen van dit zoekwoord gebruikt.
Zet blogs op je website
Blogs kunnen een grote rol spelen bij het vergaren van meer traffic op je website. Blogs kun je namelijk ook laten draaien om een bepaald zoekwoord. Als er steeds nieuwe blogs op de website worden geplaatst vergroot je de kans eerder gevonden te worden. Daarnaast laat je door middel van blogs zien aan de zoekmachine dat je website actueel is. Ook is het eenvoudig om een blog te delen via social media, waardoor je een nog groter bereik kunt krijgen.
Zorg voor een toegankelijke website
Het is van belang dat je, zowel voor de zoekmachine als voor de bezoekers van de website, de website zo toegankelijk en eenvoudig mogelijk maakt. Zoekmachines maken gebruik van een spider. Een spider is een stukje code van een zoekmachine die automatisch je website bekijkt. Een spider gaat door heel je website. Hij begint bij de homepagina en werkt vervolgens alle links af die je website heeft. Het is dus belangrijk dat alle pagina’s op je website goed met elkaar zijn verbonden via links. Als dit niet het geval is wordt de pagina niet geïndexeerd en krijg je dus ook geen bezoekers.
Ook voor bezoekers moet de website zo toegankelijk mogelijk zijn. Dit betekent dat je het voor bezoekers zo makkelijk mogelijk moet maken om dingen op je website te kunnen vinden. Je website moet er dus strak en clean uit zien met een duidelijk doel. Daarnaast moet er een duidelijke navigatiestructuur aanwezig zijn. Dit zorgt voor een goede gebruikerservaring.
Uitbesteden van SEO
Voor de meeste mensen is het toch knap lastig om meer bezoekers naar de website te leiden. Gelukkig is hier een oplossing voor. Je kunt namelijk zoekmachinemarketing en SEO uitbesteden aan een gespecialiseerd bedrijf. Zo weet je zeker dat het goed gebeurd en kun je je zelf richten op andere belangrijke taken. Zoekmachinemarketing uitbesteden is voor de meeste websites de beste keuze.
|
https://cherry-marketing.nl/online-marketing/ |